PODMÍNKY K ZABEZPEČENÍ POŽÁRNÍ OCHRANY PŘI AKCÍCH, KTERÝCH SE ZÚČASTNÍ VĚTŠÍ POČET OSOB - obecně závazná vyhláška č. 4/2005

10.12.2012 12:35

Při pořádání společenských a kulturních akcí je zapotřebí mít na místě události proškolenou preventivní požární hlídku. Pokud má obec dobrovolné hasiče, většinou zajišťují požární hlídky na obecních akcích právě oni. Obec upravuje tuto povinnost v obecně závazné vyhlášce uvedené níže.

 

Obecně závazná vyhláška č. 4/2005     

 

Zastupitelstvo města Bílovec se na svém zasedání dne 30. 8. 2005, usnesením č. 13/667  usneslo vydat ve smyslu § 10 a § 84 odst.2, písm. i) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů v souladu s § 29 odst.1, písm. o) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně ve znění pozdějších předpisů, tuto obecně závaznou vyhlášku:

 

PODMÍNKY K ZABEZPEČENÍ POŽÁRNÍ OCHRANY PŘI AKCÍCH, KTERÝCH SE ZÚČASTNÍ VĚTŠÍ POČET OSOB

1. Účel   

Účelem této vyhlášky je stanovit vymezení druhů akcí, kterých se zúčastňuje větší počet osob, a stanovit podmínky pro zabezpečení požární ochrany při konání těchto akcí.      

 

2. Vymezení druhů akcí   

Za akci s větším počtem osob lze považovat takovou, při které se sejde 200 a více osob.

V podmínkách města Bílovec jsou to zejména kulturní a sportovní akce konané na fotbalovém hřišti, sportovní hale na Komenského ulici dále akce v kulturních domech, Dny města a jarmarky konané na Slezském náměstí včetně stánkového prodeje.Provádění stánkového prodeje je přílohou č.1, která je nedílnou součástí této obecně závazné vyhlášky.     

 

3. Stanovení podmínek požární bezpečnosti    

  • Každý, kdo pořádá některou z výše uvedených akcí je povinen tuto ohlásit na městský úřad ve lhůtě minimálně 7 dnů před konáním akce.        
  • Každý pořadatel organizující uvedenou akci je povinen ustanovit na základě § 13 zákona č.133/1985Sb. o požární ochraně (dále jen PO) „Preventivní požární hlídku“ (dále jen PPH). Počet členů v PPH je zpravidla 1 + 2 (velitel + členové), ale závislý na druhu a velikosti akce.

Město má právo kontroly zabezpečení těchto úkolů.   

 

Úkolem preventivní požární hlídky je :   

1) dohlížet na dodržování předpisů o požární ochraně; 

2) v případě vzniku požáru provést nutná opatření k záchraně ohrožených osob (v rámci  možnosti  zabránit panice, uvolnit všechny únikové východy);   

                3) přivolat jednotku PO;  

                4) zúčastnit se likvidace požáru.  

 

Za tímto účelem před zahájením akce provede :           

  • seznámení se s charakterem akce; 
  • seznámení se s charakterem objektu nebo prostoru kde bude akce probíhat;   
  • provede kontrolu požárně bezpečnostního zařízení objektu nebo prostoru;      
  • prověří dostupnost a použitelnost prostředků pro zásah;         
  • zkontroluje přístupnost únikových východů a průchodnost únikových cest;   
  • prověří možnost vyhlášení požárního poplachu a přivolání pomoci;     
  • zjištěné skutečnosti zapíše do požární knihy objektu.        

Během akce a po jejím skončení se PPH zaměřuje především na :           

  • provádění požárního dohledu a kontrolu dodržování zásad požární bezpečnosti (kouření na vyhrazených místech, používání topidel při stánkovém, apod.);         
  • sleduje stav a dostupnost prostředků a zařízení PO;       
  • po skončení akce provede prohlídku všech míst objektu a prostorů, kde by mohlo dojít ke vzniku požáru;               
  • PPH odchází z objektu poslední.                          

Další povinnosti pro PPH jsou zpracovány ve „Směrnicích pro činnost požární hlídky“, které jsou součástí dokumentace požární ochrany města.

 

4. Sankce    

Za nedodržení stanovených podmínek této obecně závazné vyhlášky města mohou být uloženy sankce podle § 46 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů do výše 30 000,- Kč pro fyzické osoby, nebo podle § 58 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní
zřízení), ve znění pozdějších předpisů do výše 200 000,- Kč pro právnické osoby a podnikající fyzické osoby.           

 

5. Preventivní požární hlídka    

  • v průběhu akce musí být každý člen PPH viditelně označen;    
  • pokud vykonává službu v PPH člen sdružení občanů působících na úseku PO, doporučuje se tuto činnost vykonávat ve vycházkovém stejnokroji;          
  • členové PPH se v průběhu akce chovají důstojně a nesmí požívat alkoholické nápoje;         
  • členové PPH se zúčastní poučení pro výkon této činnosti (odborné přípravy) před zahájením akce (odbornou přípravu provede odborně způsobilá osoba v PO, nebo technik PO);           
  • u členů PPH, kteří jsou opakovaně určováni pro výkon činnosti v PPH, se provede odborná příprava 1 x ročně.  

 

Tato vyhláška  nabývá účinnosti dnem  19.9.2005.   

 

 Jan Lazecký                               Ing. Sylva Kováčiková                                      

 místostarosta                                         starostka

 

zdroj: www.bilovec.cz

 

Zpět

Kontakt

SDH Lubojaty
Lubojaty 35
742 92 Bílovec 5
okres Nový Jičín
IČO 65472578

+420 773 747 272
+420 607 080 585

© 2012 - 2023 SDH Lubojaty

Tvorba www stránek zdarmaWebnode